انواع اتومسیون های صنعتی

سیستم های اتوماسیون صنعتی بر اساس سطح ادغام و انعطاف پذیری آنها در فرآیندهای تولید و عملیات، طبقه بندی می شوند. انواع مختلف سیستم های اتوماسیون عبارتند از:

اتوماسیون ثابت

اتوماسیون صنعتی
در سیستم های اوتوماسیون ثابت تجهیزات دارای مجموعه عملکردهای ثابت میباشند. این نوع اتوماسیون، عمدتاً در تولید انبوه و سیستم های جریان مداوم، مانند فرآیندهای تقطیر، خطوط انتقال و نوار نقاله استفاده می شوند. تمام این فرآیندها برای دستیابی به حجم تولید بالا، به ماشینهای مکانیزه متکی هستند تا عملیات ثابت و تکراری خود را انجام دهند.

اتوماسیون قابل برنامه ریزی

در سیستم اتوماسیون قابل برنامه ریزی، توالی عملیات و همچنین پیکربندی ماشین آلات با استفاده از کنترل های الکترونیکی قابل تغییر است. این سیستم به برنامه ریزی مجدد ماشین ها و زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و معمولاً در تولید فرآیند دسته ای مورد استفاده قرار می گیرد.

نمونه هایی از این سیستم اتوماسیون، ماشین های کنترل عددی، کارخانجات کاغذی، کارخانجات نورد فولاد، روبات های صنعتی و غیره هستند.

 

اتوماسیون انعطاف پذیر

اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون انعطاف پذیر نسخه پیشرفته تری از اتوماسیون قابل برنامه ریزی است، که در آن ماشین ها می توانند با هر کدام از کارها در زمان واقعی از طریق کد تحویل داده شده توسط اپراتورهای انسانی سازگار شوند. این نوع اتوماسیون برق به کارگران ماهر نیاز دارد تا از طریق مهارت های برنامه نویسی، تغییراتی در ماشین آلات اعمال کنند.

یک سیستم اتو ماسیون انعطاف پذیر معمولاً همیشه توسط رایانه ها کنترل می شود و غالباً در جایی اجرا می شود که محصول به طور مکرر متفاوت باشد. دستگاه های CNC نمونه ای برای این سیستم هستند. کدی که اپراتور به رایانه داده است منحصر به یک کار خاص است و بر اساس کد، دستگاه ابزار و تجهیزات لازم را برای تولید استفاده میکند.

اتوماسیون صنعتی

بدون شک اتوماسیون برق صنعتی شگفتی هایی را برای بهره وری و بازده بیشتر تأسیسات صنعتی به وجود آورده است. واقعیت موضوع این است که نزدیک به 60٪ از کل شرکت ها اتوماسیون را به نوعی به کار می گیرند و این روند رو به رشد است. دوستان و همراهان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با خرید و فروش اینورتر ارتباط برقرار کنید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد